Wywiad z... C. C. Rae

By Małgorzata Mikos - 3.10.19








W jaki sposób tworzysz bohaterów w swoich powieściach?
C. C. Rae: Przede wszystkim inspirują mnie otaczający ludzie, historie, które według mnie powinny zostać opowiedziane i ludzie pojawiający się w moim życiu. Ci ludzie przynoszą mi radość i inspirację. Na przykład moja siostra w dużej mierze była inspiracją osobowości i relacji między rodzeństwem do moich książek. Nauczyciel powiedział mi kiedyś: „napisz to, co wiesz”, więc robię to.

Co w procesie pisania sprawia ci przyjemność, a co złości?
 CCR:  Lubię opowiadać o tym, jak ludzie się zachowują i jak działa świat. To prawda, że piszę powieści fantasy, ale jak dotąd mam trzytomową powieść o relacjach międzyludzkich i życiu w popieprzonym świecie. (Możesz mnie ocenzurować) Nienawidzę tego lęku przed dopuszczeniem ludzi do własnego świata. Moje książki pisane są prosto z serca, więc czuję się obnażona, ponieważ wpuszczam ludzi do mojej głowy. To dla mnie przerażające. Zawsze zmagałam się z lękiem społecznym... Dlatego już od czasów liceum spędzam więcej czasu z fikcyjnymi postaciami, niż prawdziwymi ludźmi.

Jeśli otrzymałabyś propozycję zamieszkania na rok w dowolnym miejscu na świecie, aby napisać nową powieść, jakie miejsce byś wybrała?
CCR: Szczególnie lubię umieszczać w moim książkach miejsca, w których byłam (akcja moich książek nie dzieje się tylko w wymyślonych światach). Jeśli miałabym wyjechać gdzieś na rok, na pewno wyjechałabym z kraju! Wskazanie jednego miejsca jest trudny, ponieważ tak bardzo lubię urozmaicać swoje cele i życie, a moje przyszłe historie dziać się będą w wielu miejscach. Ale chciałbym spędzić rok w Europie lub tylko w Wielkiej Brytanii.


Wyobraź sobie: czujesz się pozbawiona weny i siedzisz, nie mogąc napisać żadnego słowa. Co robisz, aby przywrócić wenę?
CCR: Gdy w którymś momencie nie mogę nic napisać, pozwalałam sobie na pracę nad innymi scenami, rozdziałami. Nie dbam o to, aby pisać książkę we właściwej kolejności, od początku do końca. Zależy mi na tym, aby sceny przychodziły naturalnie, a walka z blokadą twórczą nigdy nie przynosiła nic dobrego. Słuchając list z utworami muzycznymi inspirowanymi książkami, kiedy jestem z dala od komputera i zwykle mam ochotę napisać COŚ, gdy tylko wrócę z siłowni lub… Myślę, że to jedyne miejsce, do którego chodzę.


Jak myślisz, jak pisanie pomogło ci jako osobie?
CCR: Bycie pisarzem naprawdę rozwinęło moją umiejętność introspekcji i autoanalizy. Aby wejść w psychikę postaci, musisz być w stanie przekopać się przez własną, a następnie dostrzec, że wszyscy wokół ciebie mają równie złożoną i nieporządną psychikę jak ty. Myślę, że dzięki temu stałam się osobą o wiele bardziej empatyczną, może zbyt empatyczną.

Jakie jest twoje ulubione słowo i dlaczego?
CCR
: Naprawdę uwielbiam słowo OASIS (* OAZA). Uwielbiam jego dźwięk - brak ostrych krawędzi, ładne, miękkie brzmienie. A jego znaczenie wydaje się miejscem, dokąd zmierzamy, gdy znajdujemy niesamowitą książkę, zbawienie od świata, który jest wyjałowiony.

Gdybyś musiała na czas pisania porzucić przekąski i napoje lub muzykę, z czego byłoby ci najtrudniej zrezygnować?
CCR
: Nie jem, kiedy piszę, zapominam o tym, ale pamiętam, aby pić wodę, aby się nie odwodnić, gdy mój mózg jest zajęty tworzoną historią. Trudno byłoby zrezygnować z muzyki (brak tekstów i słów podczas pisania), ponieważ w tej chwili nie mieszkam sama i często muszę zagłuszyć dźwięk programów telewizyjnych z innego pomieszczenia w domu.

Co według ciebie jest najważniejsze w powieści: a) świetnie przedstawiony świat b) dobrze skrojone postaci c) oszałamiające zwroty akcji?
CCR
: Silne postacie. Piszę tak, by jak najlepiej ukazać relacje międzyludzkie. Dla mnie wewnętrzne zmagania postaci i ich relacje, są tym, co sprawia, że piszę i czytam.

Co motywuje cię do pisania?
CCR
: To, że opowiadanie historii, sprawia, że ludzie czują się mniej samotni, mniej niewidzialni.

Jaki gatunek literacki lubisz czytać i dlaczego?
CCR
: Mój gust literacki jest zmienny, ale zawsze wracam do fantasy.

Jakie dwie okładki książkowe uważasz za najlepsze, ponieważ wywarły na tobie wrażenie?
CCR
: To trudne…  Ilustrowane okładki Trylogii Abhorsen (i Across the Wall: A Tale of the Abhorsen and Other Stories, antologii z opowiadaniami) autorstwa Gartha Nixa. Teraz jest więcej książek z tej serii, ale nie mają okładek w podobnym stylu i ubolewam nad tym, że nowe książki nie pasują do wcześniejszych wydań. Jeden z moich kotów został nazwany na cześć postaci z tych książek: Mogget.

Czy korzystasz z pomocy "próbnych" czytelników przy pisaniu książek?
CCR
: Mam koleżankę. Spotkałyśmy się na warsztatach kreatywnego pisania na studiach. Byłyśmy jedynymi „gatunkowymi” pisarzami w naszej zaawansowanej klasie kreatywnego pisania i miałyśmy nieznośnego profesora, który lekceważył fikcję jako gatunek mający jakąkolwiek wartość. Z moją  koleżanką nawiązałyśmy nić porozumienia podczas tych zajęć i stwierdziłyśmy, że nasza współpraca w zakresie krytyki i burzy mózgów na potrzeby projektów na te warsztaty przynoszą dobre rezultaty. Nawet opracowała moją pierwszą książkę i pomogła mi w korekcie i naniesieniu niezbędnych poprawek, zanim ją opublikowałam.

Chciałabym...
a) zjeść kolację lub napić się kawy z...  Anna Akana (* YouTuber)
b) wypić drinka z...  Meduzą (* postać z mitologii greckiej)
c) napisać powieść/opowiadanie z... Mary Shelley
d) porozmawiać z... moim Papą (tatą mojej mamy), jedynym dziadkiem, którego nigdy nie spotkałam.

Ulubiona piosenka...  "Somewhere Over the Rainbow"
Ulubiona książka... "Mgły Avalonu" Marion Zimmer Bradley
Zawsze w mojej torbie... notes
Czego brakuje mi z dzieciństwa... mojego kota o imieniu Sweetheart
Coś, bez czego nie potrafię żyć... słowo pisane
Rzeczy, które mnie inspirują... muzyka i ludzie, których spotykam
Pewnego dnia chcę pojechać do...  Egiptu
Postać (z książki lub filmu), którą chciałabym być... Stitch (* postać z bajki "Lilo i Stich")



C. C. Rae
Autorka serii Hidden Magic. Absolwentk Literatury Angielskiej i Kreatywnego Pisania na Uniwersytecie Arizońskim.

Więcej informacji: strona oficjalna, Facebook, Twitter, Instagram, Goodreads.

 
 
Hidden Magic: The Portal Opens

   Kiedy Raiden Aldor Cael przypadkowo przebiega przez portal, sprawia, że jego świat zderza się ze światem Nicole Jameson. Życie licealistki i samotne życie Raidena przeplatają się, zamieniając się w wir zmian. Gdy wyruszają w podróż, aby odkryć sekretną magię, która znajduje się w Nicole i która ich połączyła, odkrywają, że jej nowe umiejętności pochodzą z królestwa pełnego wrogów.
    Po tym, jak Nicole porzuca wszystko, co znała do tej pory, musi opanować swoje rosnące w siłę moce, zanim znajdą ją wrogowie. Gdy stara się pogodzić swoją niezależność z pojawiającym się uczuciem do Raidena, tego nawiedzają wizje jej śmierci i jego przyszłość, ale z kimś innym niż Nicole. Kiedy koszmary i błędy z jego przeszłości powracają, ryzykuje wszystko, prowadząc Nicole do losu, mając nadzieję, że może wszystko zmienić. Wspólnie muszą walczyć o życie i o prawo do decydowania o swoim losie. Albo mogą pozwolić wrogom decydować za nich.
   W tej porywającej opowieści dwoje nieznajomych z różnych światów musi zdecydować, jak wykorzystać niebezpieczną moc ukrytą w dziewczynie, aby pokonać wrogów, którzy są coraz bliżej. A ich przyszłość niepewnie wisi na włosku.


Lost Prophecy: Realm of Secrets

   Minął tydzień, odkąd Raiden Cael przebiegł przez portal i wkroczył w życie Nicole Jameson. Teraz ona żyje w ciągłej ucieczce, a każda mijająca godzina oznacza, że portal może się otwierać, pozwalając tym samym jej wrogom wyśledzić dziewczynę. Gdy jej wrogowie ruszają w pościg za nią, Nicole i Raiden szukają sposobu by ich powstrzymać.
   Podczas gdy Raiden dokonuje trudnego wyboru, aby chronić Nicole, dowiaduje się, jak daleko dziewczyna jest gotowa się posunąć, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim bliskim. Pod nieobecność Raidena, Gordan zbliża się do Nicole i odkrywa, że jego dług wobec niej nie jest tym, czego się spodziewał. Kiedy patrzy, jak Nicole zmaga się z zachodzącymi w jej życiu zmianami i jaki wpływ na nią poszukujący ją ludzie, Gordan odkłada na bok swoje odnalezioną radość, aby zapewnić jej szansę znalezienia własnego szczęścia. Ale kiedy Raiden odkrywa prawdę o planach jej wrogów wobec niej, Nicole zdaje sobie sprawę, że będzie musiała przyjąć przerażającą tożsamość, od której próbuje uciec, aby odebrać swoje życie z rąk wrogów.
   Lost Prophecy: Realm of Secrets kontynuuje opowieść o młodej kobiecie uwięzionej między dwoma światami, która zmaga się ze swoimi straszliwymi mocami i pozornie mrocznym przeznaczeniem.


Dragon King : Ruler of the Realm

    Rada nie żyje. Sądy upadły. Ale walka jeszcze się nie skończyła. Z kluczami do królestwa, Nicole i Raiden nie mają szansy odetchnąć, gdy wola władców przyciąga ich do samego serca Veil. Raiden chce zwyczajnie zapewnić Nicole bezpieczeństwo, a przeznaczenie Pałacu Kluczy wydaje się jedynym miejscem w obu krainach, w którym Venarius nie może ich tknąć i zrobić im krzywdy. Nicole wie, że nie może wiecznie ukrywać się przed Venariusem; ale nie może przestać myśleć o okropnościach, wyrządzonych przez Sądy, ani pogłębiającym się strachu, że ludzie, których kocha, będą zagrożeni z powodu jej wyborów.
   Aby zwabić wroga, Nicole i Raiden podróżują przez Veil pod pretekstem swojego panowania. Gdy królestwo balansuje na krawędzi niestabilności, Nicole i Raiden mają nadzieję znaleźć sojuszników w przywódcach starych królestw Veil, ale członkowie Dawn są wszędzie. Podczas gdy Venarius obserwuje Nicole i sprawdza jej ochronę - Nicole musi znaleźć sposób by żyć swoim życiem, mimo że znajduje się na królewskiej scenie, na której wolałaby nie stać.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze